HTML

Bemutatkozás

Utolsó kommentek

2009.09.09. 09:09 rozyka

Webstress, a modern munka átka

A cégnél bevezettek egy új hiper-szuper-minentudó HR-es rendszert. Az új eHR eszköz nem ismer határokat... többek között a tűrőképességeink határait sem. Azon kívül, hogy 10 évvel ezelőtti IT technológiára épül, túlkomplikáltak a folyamatok, a kezelőfelület egy fikarcnyit sem felhasználóbarát és ráadásul még idegpróbálóan lassú is. Kár, hogy a rendszer kiválasztásáért, fejlesztéséért felelős kollégák nem hallottak még a webstress-ről. Az új rendszer ugyanis nemcsak személyemre káros, hanem bizony a cég hatékonyságára, sőt bevételére is.

Amíg egy jól működő rendszer segíti a hatékonyságot és a vállalatnak pénzt takarít meg, addig egy ilyen, mint a fenti példa, éppen ellenkezőjét váltja ki, hiába "működik".
Az alulteljesítő, rosszul működő hálózati alkalmazások által okozott frusztrációt nevezik webstress-nek, amely adott cégnél elpazarolt időt, idegességet, rossz közhangulatot, s végeredményben alacsony produktivitást okozhat.
Különösen multinacionális vállaltoknál, ahol elképzelhetetlen, hogy a vállalati szervezet minden területén ne legyen minimum két ilyen rendszer, gyakorlatilag a cég teljes népességét (több tízezer embert) érintő kérdésről van szó. Ezért van manapság a webes alkalmazásoknak ilyen kritikus szerepe.
A CA elnevezésű IT-s cég készített egy felmérést Angliában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban élő, online alkalmazások felhasználóival illetve munkavállalókkal. És mit találtak? Például, hogy
  • 68% sokkal több webalkalmzást használ, mint 2 évvel ezelőtt
  • 97%-uk szerint nem tudná ezek nélkül elvégezni a munkájukat
  • 24%-nak minden nap meg kell küzdeniük rosszul működő rendszerekkel, plusz 34%-nál ugyanez heti rendszerességgel fordul elő
  • 63% már beletörődött, hogy alulteljesítő programokkal kell dolgoznia
Arra kérdésre, hogy milyen hatással vannak a rosszul működő rendszerek, a következő válaszokat adták:
  • 78% alacsonyabb produktivitás
  • 49% düh és frusztráció
  • 40% elégedetlenség a munkával
  • 28% nem tudja kiszolgálni a (külső ill. belső) ügyfeleit
  • 21% gondolja, hogy a dolgozók teljesítményét gátolja, ami miatt a cég üzleti lehetőségeket mulaszt el
  • 10% nem tud határidőre teljesíteni
Továbbá
  • 69% szerint a gyenge IT rossz irányba befolyásolja a munkaadóról alkotott véleményüket
  • 30%-uk elgondolkozik azon, hogy a nem megfelelő informatikai eszközök miatt otthagyja a céget
  • 44% nem ajánlja másoknak a cégnél alkalmazásba álljanak, ha rosszak a munkavégzéshez használt rendszerek

Természetesen a felmérésről készült teljes riport is elérhető.

Summa summarum: az informatika manapság minden modern munkavállaló életének része, és a jól működő, könnyen használható rendszerek bevezetése a munkahelyen manapság már nemcsak IT, hanem menedzsment kérdés. A webstresszt nem komolyan vevő cégek - ahelyett, hogy kihasználnák a webes alkalmazások adta hatékonyságnövelő lehetőségeket -, könnyen óriási nagy pofont adhatnak a dolgozói elégedettségnek, a teljesítménynek és a cég sikerességének is.

 

14 komment

Címkék: it internet webstress hatekonysag elegedettseg teljesitmeny


A bejegyzés trackback címe:

https://16tonna.blog.hu/api/trackback/id/tr181367204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aachi2 2009.09.09. 11:48:37

sajnos dolgozok ilyen borzalommal. user interface = 10 tab, mindegyik tabon 30 textbox+10 gomb átláthatatlanul, és az egész szar még scrollozható is fel le. soha nincs szem előtt ami kellene és geci lassú, és mindemellett még hihetetlen szar is. pl ha rossz textboxba klikkelsz onnantól kezdve nem menekülsz a rendszer elkezdi követelni hogy oda be kell írni valamit.

azallamenvagyok 2009.09.09. 11:53:10

érdekes, mert a napokban pont ezen agyaltam, az SQL alapú túlintegrált rendszerek egy elegendően nagy vállalatnál már nem feltétlenül hasznosak, bármennyire is jók

rozyka 2009.09.09. 12:10:01

@azallamenvagyok: Igen, szeritem is újabban a rendszerek kezdenek egyre komplikáltabbak lenni, így lassan átesünk a ló túloldalára. Egyre gyakrabban kapom azon magam újabban, hogy végül e-mail-eket küldözgetek, mert egy rendszer nem működik, vagy észszerűtlen tiltások vannak benne, így ott nem tudom az adott dolgot megoldani. Pedig éppen ezt akarták elkerülni vsz. a rendszer bevezetői.

Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2009.09.09. 12:58:08

engem sosem idegesít fel semmi internetezés közben....
DE HA EZT A POSTOT MOST NEM KÜLDI EL VALAMI MIATT A RENCCCCER, ÉS KIVÁGOM AZ ABLAKON AZ EGÉSZ SZERVERPARKOT ITT MÖGÖTTEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:)

uni1002 2009.09.09. 12:58:46

Szívemből beszélnek. Egyik legnagyobb távközlési cégünknél a hálózatos üzemnapló, Jáva felületen, csak keres, kinlódik, az embernek lassan törő -zúzó kedve kezd kerekedni, írás helyett csak vár, vár, aztán végre valami betöltődik, hogy véletlenül sem hasonlítson valami Windózosra. Még a gépelést is újra kell tanulni, semmi nem úgy van ahogy megszoktuk.
De már okafogyottá vált mind ez...

BKV reszelő 2009.09.09. 12:59:13

@aachi2: :)

Ilyen az, amikor az adatok kezelésére mindenáron a grafikus felületet választják.

BKV reszelő 2009.09.09. 13:01:15

@azallamenvagyok: Az SQL alappal nincs baj. A frontendet szúrják el általában. Fura integrált rendszer lenne az egy multinál, ami nem valamilyen adatbázisotort hajt. Elképzelem, ahogy pici text fileokban tárolgatott adatokból mondjuk döntéselőkészítési céllal statreportot kell generálni....mmmm, fincsi ! :)

BKV reszelő 2009.09.09. 13:07:06

@azallamenvagyok: Ja, nem lehetetlen, pláne elosztott rendszeren ! Micsoda kommunikációs csavarokat lehet beletenni ! :)

Picsasereghajtó 2009.09.09. 13:19:49

Tök jó lenne ha a posztból, vagy legalább a kommentekből egy szót is értenék. Máris nem lennék annyira frusztrált :)

midnight coder 2009.09.09. 13:21:56

Igazából nem az SQL a gond, az általában (ha nem hülye aki az adatszerkezetet tervezte) veszettül gyors. A gondok ott kezdődnek hogy web. A web nem arra való hogy gyorsan, nagy mennyiségű adatot vigyenek fel fele. Ez az egész nem programozási platformnak lett kitalálva. Persze van sok megoldás amivel lehet hackelgetni a dolgot, de nem az igazi. Még ami viszonylag elviselhető eredményt ad az a silverlight vagy a flex, de ilyenkor gyakorlatilag komplett alkalmazásokat töltünk le, azaz lényegében normál (vastagklienses) program csak böngészőben fut.

Az is kérdés hogy miért használ valaki webes alkalmazást. Vannak racionális okok ami miatt érdemes egy ilyet választani, Pl. ha 1000 különböző helyen viszünk fel / kérünk le adatokat az ország/világ különböző pontjain. A másik ok az, hogy elég sok a belépő szintű webes programozó, akik ugyan nem értenek semmihez, de legalább olcsók. Alapszinten egy PHP-t nem nagy dolog megtanulni, és elég sokan csinálják ezt egy tál levesért.

De ha a Gipsz Jakabka Bt a 3 lokális számítógépére amik ugyanott vannak fejlesztet jó drágán egyedi szoftvert webesre akkor szvsz elég nagy marhaságot művelt.

2009.09.09. 13:25:26

nekem mondjátok ezt a webstressz dolgot?
a laptopomban egy ideje már nem megy a wifi modul, egy idő volt, mire kiderült.
a hálózat amúgy szép meg jó, csak néha eldobja a netkapcsolatot, és nincs megoldás rá, csak az újraindítás.
a t meg eleve olyan minőségen aluli szolgáltatást nyújt, hogy nem is értem, mi van. viszont cserébe nincs más választásunk, max a bérelt vonal egy vagyonért..
süti beállítások módosítása